^Wróć na górę strony

  • Klub Suzuki - Styl życia

    Jesteśmy grupą pasjonatów, przyjaciół, którzy pragną sobie pomagać i wspólnie się bawić. Razem budowaliśmy i cały czas rozbudowujemy forum internetowe, organizujemy wspólne imprezy, gdzie możemy się poznać układać plany na przyszłość.

  • Samochody terenowe

    Interesuje Cię jazda w terenie?? W naszym Klubie zrealizujesz swoje pasję związane z jazdą w trudnych warunkach. .

  • Samochody miejskie

    Kochasz próby sprawnościowe, dyskusje o tuningu czy innych kwestiach związanych z motoryzacją?? Zapraszamy do nas.

Forum Klubu Suzuki

Nasz Facebook

Partner Tytularny

Sponsorzy

Nasz Sklepik

  

Stronę przegląda

Odwiedza nas 89 gości oraz 0 użytkowników.

Witam wszystkich bardzo serdecznie !!!!

Mieszkam na południu polski i od niemal 2 lat jeżdżę samochodem Suzuki SX4 w wersji sedan z 2008 roku. W weekend od 21 do 24 stycznia miałem okazję przetestować możliwości nowego modelu (a właściwie odnowionego modelu) Suzuki SX4. Nie jestem zawodowcem w tej materii a test starałem się przeprowadzić pod kątem zwykłego użytkownika.

Sam model SX4 zadebiutował w 2006 roku jako owoc współpracy japońsko-włoskiej (Fiat Sedici). W 2009 roku SX-owi zrobiono niewielki lifting efektem czego otrzymał zmieniony kształt zderzaków, atrapę chłodnicy, zupełnie nowe wskaźniki ale również zmienił się (choć nieznacznie) kształt konsoli środkowej.

Silnik pomimo tej samej pojemności (1586 cm3)otrzymał kilka dodatkowych koni.

Niewielkie gabaryty, napęd na wszystkie osie oraz bogate wyposażenie to główne zalety Suzuki SX4 który doskonale nadaje się do miasta. Wysoka pozycja za kierownicą (siedzenie regulowane w poziomie i pionie) doskonała widoczność oraz duże (podgrzewane i elektrycznie regulowane)lusterka boczne doskonale sprawdzą się podczas parkowania a dzięki sporemu prześwitowi (175 mm) i dużym kołom (16') nie straszne mu krawężniki i wyrwy w jezdni.

Co prawda napęd 4x4 nie robi z SX-a auta terenowego ale podczas trudnych warunków sprawdza się idealnie.

(w sezonie letnim mam problemy z podjazdem pod tą górkę :D) a na dowód mam takie filmiki (chciałem zrobić kilka fotek podczas tego podjazdu :D nie udało się gdyż warunki nie pozwoliły na zatrzymanie się :)
SX4 nie jest może demonem prędkości ale 120 konny silnik benzynowy bardzo dobrze radzi sobie z masą SX-a.

Na udowodnienie mojej wypowiedzi niech będzie ten krótki filmik manewru wyprzedzania :) Miałem okazję przejechać kawałek polski i nie byłem zawalidrogą Co prawda załączenie napędu wszystkich kół zabiera sporo mocy ale w trasie nie jest on nam niezbędny i jednym ruchem przełącznika możemy pozostać przy napędzie przedniej osi (co będzie z pożytkiem dla naszego portfela :) ) .

Napęd na tylną oś podniósł nieco wagę samochodu ( około 70 kg) ale dzięki temu masa samochodu jest nieco lepiej rozłożona co w efekcie pozwala na znacznie pewniejsze trzymanie się auta w zakrętach. W prywatnym SX-ie który pomimo przedłużonego tyłu często zauważałem uślizgi w ciasnawych zakrętach.

Testowany samochód (wersja Premium) wyposażony był między innymi w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, systemy ABS+ EBD oraz BAS, belki wzmacniające w drzwiach bocznych nie mogą przejść bez echa jeżeli dbamy o bezpieczeństwo swoje oraz pasażerów. Automatyczna klimatyzacja, system kluczyka elektronicznego, podgrzewane fotele przednie czy też skórzane koło kierownicy na pewno umilą nam trudy związane z codziennym użytkowaniem polskich dróg.
Pojemność bagażnika może nie zachwyca (275 L) ale dzięki dzielonemu oparciu (w stosunku 1/3) udało mi się zmieścić do niego 2 deski snowboardowe, 1 parę nart, trzy pary obuwia i w bardzo przyzwoitych warunkach w trzy dorosłe osoby dojechać pod sam wyciąg (spojrzenia kierowców zmagających się ze śliskim podjazdem "bezcenne" ).

Na podsumowanie dodam iż auto podczas testu przejechało 1060 km a średnie spalanie wyszło na poziomie 7,4 L/100 km.
Test obejmował:
700 km trasy
250 km trudnych górskich warunków i obciążeniem (3 osoby i sprzęt narciarski)
110 km w typowo miejskich warunkach ze światłami i niewielkimi korkami.

Ocena:
+Dobry napęd i silnik
+Precyzyjny układ kierowniczy
+Bardzo dobre hamulce
+Bogate wyposażenie
+Ogólna bryła samochodu


-Hałas przy wyższych prędkościach (przydał by się 6 bieg)
-Twarde zawieszenie
-Mały bagażnik


Jeszcze jedno
(apeluję do konstruktorów SX-a oddajcie przycisk Lumina Cancel bardzo go brakuje :( przy obecnej konfiguracji trzeba się nieźle nagimnastykować aby przyciemnić podświetlenie zegarów i konsoli gdy nastaną ciemności)

Szerokiej drogi i do zobaczenia

Copyright © 2013. Klub Suzuki Polska  Rights Reserved.