^Wróć na górę strony

  • Klub Suzuki - Styl życia

    Jesteśmy grupą pasjonatów, przyjaciół, którzy pragną sobie pomagać i wspólnie się bawić. Razem budowaliśmy i cały czas rozbudowujemy forum internetowe, organizujemy wspólne imprezy, gdzie możemy się poznać układać plany na przyszłość.

  • Samochody terenowe

    Interesuje Cię jazda w terenie?? W naszym Klubie zrealizujesz swoje pasję związane z jazdą w trudnych warunkach. .

  • Samochody miejskie

    Kochasz próby sprawnościowe, dyskusje o tuningu czy innych kwestiach związanych z motoryzacją?? Zapraszamy do nas.

Forum Klubu Suzuki

Nasz Facebook

Partner Tytularny

Sponsorzy

Nasz Sklepik

  

Stronę przegląda

Odwiedza nas 42 gości oraz 0 użytkowników.

Klub Suzuki

Na przestrzeni niemal 75 lat historii firma Suzuki Motor Corporation odniosła międzynarodowy sukces, utrzymując niezmienną politykę projektowania i wytwarzania wysokiej jakości produktów, które swymi innowacjami wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców. Przez ostatnie 30 lat projektanckie oraz technologiczne doświadczenie firmy zaowocowało gamą jedynych w swoim rodzaju pojazdów terenowych z napędem na cztery koła, które podkreślają ducha tradycji oraz zdobywają uznanie i sławę na całym świecie.

SUZUKI rozpoczyna prace nad lekkim pojazdem terenowym z napędem 4x4.

Klub Suzuki

1968

Pierwsze Suzuki z napędem 4x4 było także pierwszym tego typu masowo produkowanym modelem w specyficznej dla rynku japońskiego kategorii minipojazdów. Prace projektowe nad pierwszym terenowym Suzuki rozpoczęły się w roku 1968, a na rynku model ten pojawił się w roku 1970, w wersji jedynie trzymiejscowej. Ze względu konieczność dostosowania się do obowiązujących w tej klasie ograniczeń wymiarowych koło zapasowe ulokowano za przednim fotelem pasażera. Był to prosty samochód z mocowanymi na zamek błyskawiczny brezentowymi drzwiami i resorami piórowymi, pozwalającymi przewozić tym niewielkim i filigranowym samochodem (ważącym zaledwie 600 kg i mającym rozstaw osi 1930 mm) stosunkowo ciężkie ładunki. Samodzielna rama podwoziowa pozwalała na wykonanie poszycia nadwozia z lekkich płatów. Pierwszy model LJ napędzany był nowym i równie niewielkim dwucylindrowym silnikiem dwusuwowym, który przy pojemności 360 cm3 osiągał moc 25 KM.

LJ50 z silnikiem 500 cm3 był pierwszym modelem eksportowanym do Australii.

Klub Suzuki

1974

Model LJ10 odnosił sukcesy na rynku krajowym, jednak firma Suzuki miała świadomość, że w innych krajach, w których nie ma japońskiej kategorii minipojazdów, będą potrzebne również większe silniki. Eksportowany do Australii model LJ50 wyposażony był w mocniejszy, chłodzony cieczą dwusuwowy trzycylindrowy silnik o pojemności 550 cm3. Koło zapasowe umieszczono w uchwycie na zewnątrz nadwozia, co pozwoliło zamontować z tyłu kabiny dwa fotele ustawione przodem do siebie. Na rynku tym dostępne były wersje ze sztywnym i elastycznym dachem. LJ50 szybko zyskał opinię przyjemnego w prowadzeniu, wszędobylskiego wehikułu.

Narodziny LJ80, ostatniego modelu serii LJ.

Klub Suzuki

1977

Kontynuacją linii tak zwanych użytkowych pojazdów z napędem na cztery koła był LJ80 – ostatni model serii LJ. Zmiany nadwozia były minimalne. Powiększono przednie nadkola oraz poszerzono tylne, nadając mu bardziej stylowy wygląd. Pokrywa komory silnikowej, nadal przytrzymywana dwoma zaczepami sprężystymi jak w poprzednich modelach LJ, została nieco uwypuklona, by pomieścić największą zmianę – nowy silnik. Była to czterocylindrowa chłodzona cieczą jednostka czterosuwowa o pojemności 800 cm3 i mocy 41 KM. LJ80 dobrze sprzedawał się w Australii, gdzie pojawił się w roku 1978. Ale to był dopiero początek. Gdy w tym samym roku LJ80 zadebiutował w Holandii, a następnie na innych rynkach europejskich, na trwałe stworzył nowy segment rynku pojazdów rekreacyjnych z napędem 4x4.

SJ410 dokonał prawdziwego podboju nowych rynków.

Klub Suzuki

1982

W 1982 roku Suzuki notowało kolejne sukcesy na rodzimym rynku, a wraz z eksportem modelu SJ410 na dobre podbiło nowe rynki. Była to całkowicie nowa konstrukcja samochodu 4x4, oferującego nowy wymiar modnej stylistyki. Ze względu na użytkowy rodowód, nadal miał resory piórowe, które w tylnym zawieszeniu uzupełniono o gazowe amortyzatory. Powiększono także kąty natarcia i zejścia. Nowe nadwozie z pochyłą osłoną chłodnicy kryło także nowe wnętrze i nowy, czterosuwowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1000 cm3, rozwijający moc 45 KM. Samodzielna rama podwoziowa oraz zwarte wymiary w połączeniu z mocniejszym silnikiem czyniły SJ410 prawdziwym pogromcą bezdroży, który kontynuował ekspansję Suzuki na rynku samochodów rekreacyjnych z napędem na 4 koła.

SJ413 – sprzedawany w ponad 100 krajach

Klub Suzuki

SJ413 – wprowadzony przez Suzuki zmodernizowany model SJ, zgodnie z oznaczeniem w nazwie napędzany był 1,3-litrowym czterocylindrowym silnikiem o lekkiej konstrukcji, rozwijającym moc 66 KM. Wraz z rosnącymi oczekiwaniami nabywców wzrósł poziom komfortu, czego przejawem była pięciostopniowa skrzynia biegów. W późniejszych latach wprowadzono odrębny model na eksport o nazwie Samurai, wzbogacony o kolejne elementy funkcjonalne. Unikalny styl oraz surowa funkcjonalność Samuraja szybko przysporzyły mu zwolenników na całym świecie.

Gama modeli 4x4 Suzuki poszerzyła się wraz z debiutem 3-drzwiowej Vitary.

Klub Suzuki

1988

Gama modeli 4x4 Suzuki poszerzyła się wraz z debiutem 3-drzwiowej Vitary, która w krótkim czasie zyskała swoich entuzjastów. Nowa Vitara wyposażona była w wykonany z lekkiego stopu silnik o pojemności 1,6 litra. Był to prawdziwy samochód 4x4 ze stalową ramą podwozia, pięciostopniową skrzynią biegów, rozłączalnym napędem na cztery koła i integralną dwuprzełożeniową skrzynką rozdzielczą. Istotnie wzrósł komfort jazdy dzięki zastąpieniu w przednim i tylnym zawieszeniu znanych z poprzednich modeli resorów piórowych sprężynami śrubowymi, standardowo montowanemu układowi kierowniczemu ze wspomaganiem oraz funkcjonalnemu i znacznie wygodniejszemu wnętrzu. Wersja 3-drzwiowa była zwiastunem nowego trendu wśród pojazdów 4x4.

Rodzina modeli Vitara powiększyła się o wersję 5-drzwiową ze zwiększonym rozstawem osi.

Klub Suzuki

1991

Rodzina modeli Vitara powiększyła się, i to dosłownie, o wersję 5-drzwiową ze zwiększonym rozstawem osi i silnikiem 1.6. Szerokość pozostała bez zmian, natomiast rozstaw osi wzrósł do 2480 mm, a wraz z nim całkowita długość do 4030 mm. W tym okresie niektóre wersje miały wtrysk paliwa, z którym osiągały moc 80 KM, oraz ograniczający emisję zanieczyszczeń reaktor katalityczny. Wprowadzenie 16 zaworów oraz wielopunktowego wtrysku paliwa pozwoliło uzyskać dalszy wzrost osiągów wersji 5-drzwiowej – moc silnika wzrosła do 95 KM. Więcej miejsca na nogi, większa przestrzeń bagażowa oraz możliwość wybrania automatycznej skrzyni biegów pomagały zdobywać nowych klientów.

Pierwszy 2-litrowy silnik V6 wprowadził nowy wymiar wyrafinowania 5-drzwiowej Vitary.

Klub Suzuki

1995

Po raz pierwszy zastosowany w samochodzie z napędem 4x4 silnik V6 o pojemności 2,0 litra wprowadził nowy wymiar wyrafinowania 5-drzwiowej wersji modelu Vitara. Ze swymi 134 końmi mechanicznymi płynnie rozwijanymi przez 24-zaworową jednostkę z czterema wałkami rozrządu była to najmocniejsza jak dotąd Vitara. Ze względu na ten silnik zmodyfikowano nadwozie, wprowadzając stylowe dolne osłony przeciwbryzgowe oraz wypukłe nadkola, które mogły pomieścić opcjonalnie montowane szersze koła z lekkiego stopu. Lista wyposażenia wydłużyła się o dwie poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie szyb i lusterek oraz centralny zamek.

Rodzina modeli Vitara jest kompletna.

Klub Suzuki

1997

W roku 1996 Suzuki wprowadziło turbodoładowany silnik o zapłonie samoczynnym, wzbogacony w następnym roku o chłodnicę powietrza doładowującego. 2-litrowa, czterocylindrowa jednostka oferowała istotną w warunkach terenowych dużą elastyczność napędu, a na drogach utwardzonych zapewniała wysoki komfort podróżowania przy niskim zużyciu paliwa. Chłodzenie powietrza doładowującego pozwoliło uzyskać 23% więcej mocy i o 29% zwiększyć moment obrotowy. Mniejszy lub większy rozstaw osi, silnik 1,6 lub 2-litrowy, benzynowy lub diesel, mechaniczna bądź automatyczna skrzynia biegów – rodzina modeli Vitara jest kompletna.

Klub Suzuki

1998-02

Z technicznego punktu widzenia, jak również pod względem stylistyki i jakości wykonania, Grand Vitara stanowi kolejny przyczółek w segmencie pojazdów rekreacyjnych, kontynuując przyjętą przez firmę zasadę unikalności i innowacyjności. Eleganckie linie nadwozia, mocna pełnowymiarowa rama wzmacniająca oraz potężne silniki 2,5 V6 i 4-cylindrowy 2,0 – Grand Vitara miała swym wyglądem wzbudzać zaufanie i poszerzać możliwości aktywnego stylu życia. Wnętrze charakteryzujące się nowoczesnym wzornictwem jest równie praktyczne, co komfortowe oraz pozwala elastycznie dostosowywać się do zróżnicowanych potrzeb pięciu osób. Nowa Grand Vitara trafia do większej grupy odbiorców, dając im możliwość poszerzenia horyzontów w zakresie stylu życia oraz spełniając ich oczekiwania co do możliwości jezdnych, zarówno na ulicach miasta, jak i na otwartej drodze. Pozwala każdemu zakosztować prawdziwego 4x4.

Za Suzuki Motor Poland

Copyright © 2013. Klub Suzuki Polska  Rights Reserved.