^Wróć na górę strony

  • Klub Suzuki - Styl życia

    Jesteśmy grupą pasjonatów, przyjaciół, którzy pragną sobie pomagać i wspólnie się bawić. Razem budowaliśmy i cały czas rozbudowujemy forum internetowe, organizujemy wspólne imprezy, gdzie możemy się poznać układać plany na przyszłość.

  • Samochody terenowe

    Interesuje Cię jazda w terenie?? W naszym Klubie zrealizujesz swoje pasję związane z jazdą w trudnych warunkach. .

  • Samochody miejskie

    Kochasz próby sprawnościowe, dyskusje o tuningu czy innych kwestiach związanych z motoryzacją?? Zapraszamy do nas.

Forum Klubu Suzuki

Nasz Facebook

Partner Tytularny

Sponsorzy

Nasz Sklepik

  

Stronę przegląda

Odwiedza nas 43 gości oraz 0 użytkowników.

Bieszczady to jeden z najbardziej malowniczych i najdzikszych zakątków Polski. Zima w Bieszczadach to najlepszy czas i miejsce by przetestować możliwości najnowszej wersji Suzuki Vitara S, wyposażonej w turbodoładowaną jednostkę BOOSTERJET o pojemności 1,4 l.

Suzuki Motor Poland dało możliwość jazdy samochodami wyposażonymi zarówno w manualną jak i  automatyczną skrzynią biegów.

Należy nadmienić, iż Vitara S to nie tylko nowy silnik, ale również zmieniony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Otrzymała ona nowy kształt osłony chłodnicy stworzony w oparciu o projekt stosowany w koncepcyjnym modelu iV-4, który był prezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2013 roku. Zmieniło się także wnętrze tego modelu – wprowadzono ciekawe, czerwone akcenty wykończenia, jak np. czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej, a także sportowe koło kierownicy z czerwonym ściegiem ozdobnym.

Vitara S dołączyła do oferty jako najwyższy poziom wyposażenia, w którego skład wchodzą m.in. światła do jazdy dziennej w technologii LED, skórzano-zamszowa tapicerka siedzeń, system Radar Brake Support oraz adaptacyjny tempomat. Vitara S będzie dostępna w siedmiu wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym dwóch 2-kolorowych połączeniach. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się już jesienią.

 

Artykułów dotyczących jazd testowych napisano już wiele… Trzeba przyznać, że ogólne wrażenia jezdne są bardzo pozytywne. Vitara bardzo dobrze radzi sobie nawet w dość trudnym dla większości pojazdów terenie. Mimo, że nie jest to auto terenowe, to może ono swoimi możliwościami zaskoczyć niejedna osobę. Dobrze radzi sobie ze wzniesieniami, a pokonywanie śliskich, zaśnieżonych zakrętów też nie jest dla Vitary problemem i daje wiele komfortu kierowcy.

Kilka ogólnych informacji technicznych, na temat Vitary S.

Nowy turbodoładowany silnik BOOSTERJET

BOOSTERJET to najnowsza jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa i przyjemnością z jazdy. Połączono w niej małą pojemność z wysokim momentem obrotowym turbosprężarki.

Kontrolując zawór upustu spalin, który zamyka się celem wytworzenia wyższego ciśnienia doładowania podczas przyspieszania a pozostaje otwarty podczas normalnej jazdy, BOOSTERJET obniża straty tłoczenia, dzięki czemu uzyskuje wysoką moc i wydajność paliwową.

Nowa technologia rozpylania paliwa w komorze spalania oparta jest na wykorzystaniu sześciootworowego wtryskiwacza paliwa i porcie wirowym. Taka konstrukcja pozwala na wysoce efektywny wtrysk paliwa co skutkuje znacznym obniżeniem zużycia paliwa oraz podwyższeniem mocy silnika.

Suzuki opracowując silnik BOOSTERJET poświęciło dużo uwagi obniżeniu masy i wielkości tej jednostki oraz podniesieniu szybkości reakcji i płynności jej pracy, aby spełniała standardy, z których słynie marka.

Jednostka 1.4 BOOSTERJET o mocy 103kW i maksymalnym momencie obrotowym 220Nm jest oferowana w modelu Vitara S.

 

4x4 AllGrip

Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy ALLGRIP z czterema trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i zapewnia znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie. Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP stworzoną na podstawie doświadczeń Suzuki uzyskanych w dziedzinie technologii napędu na obie osie. ALLGRIP zapewnia nie tylko przyjemność z jazdy, ale i poczucie bezpieczeństwa niezależnie od warunków panujących na drodze. Jednocześnie pozwala na zachowanie niskiego zużycia paliwa i ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Technologia ta zadebiutowała w Suzuki SX4 S-CROSS i natychmiast zyskała uznanie użytkowników. Teraz ALLGRIP, wzbogacony o funkcję sprzężenia w przód, dostępny będzie również w nowym Suzuki Vitara.

W Vitarze układ ALLGRIP wykorzystuje funkcję monitorowania informacji zwrotnych z czujników przy kołach w celu zwiększenia momentu przenoszonego na tylną oś, jeśli na kołach przedniej osi wykryty zostanie nadmierny uślizg. Nowa funkcja sprzężenia w przód sprawia, iż system potrafi przewidzieć możliwość wystąpienia uślizgu przednich kół na podstawie analizy warunków drogowych, pozycji pedału przyśpieszenia oraz kąta skrętu koła kierownicy. Jeśli system wykryje ryzyko wystąpienia uślizgu, zanim jeszcze ono wystąpi, większa wartość momentu obrotowego przenoszona jest na tylne koła. Układ ALLGRIP może pracować w następujących trybach jazdy:

- AUTO

W trybie AUTO, odpowiednim do jazdy w normalnych warunkach drogowych, priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD.

- SPORT

Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. W niskim i średnim zakresie prędkości system steruje charakterystyką przyspieszenia/momentu obrotowego w celu zoptymalizowania reakcji jednostki napędowej i właściwości jezdnych w zakrętach.

- SNOW

Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Odpowiednio dostosowuje kontrolę nad napędem na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym zapewniając doskonałą trakcję i stabilność pojazdu.

- LOCK

Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Copyright © 2013. Klub Suzuki Polska  Rights Reserved.