^Wróć na górę strony

  • Klub Suzuki - Styl życia

    Jesteśmy grupą pasjonatów, przyjaciół, którzy pragną sobie pomagać i wspólnie się bawić. Razem budowaliśmy i cały czas rozbudowujemy forum internetowe, organizujemy wspólne imprezy, gdzie możemy się poznać układać plany na przyszłość.

  • Samochody terenowe

    Interesuje Cię jazda w terenie?? W naszym Klubie zrealizujesz swoje pasję związane z jazdą w trudnych warunkach. .

  • Samochody miejskie

    Kochasz próby sprawnościowe, dyskusje o tuningu czy innych kwestiach związanych z motoryzacją?? Zapraszamy do nas.

Forum Klubu Suzuki

Nasz Facebook

Partner Tytularny

Sponsorzy

Nasz Sklepik

  

Stronę przegląda

Odwiedza nas 60 gości oraz 0 użytkowników.

iK-2 – nowy koncepcyjny hatchback Suzuki

Suzuki jest ekspertem w tworzeniu kompaktowych modeli, a swą bogatą wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie zawdzięcza między innymi budowie takich samochodów jak Suzulight (lata 50. XX w.), Alto (lata 70.) czy najnowszych modeli dostępnych w salonach marki. Modelem iK-2 Suzuki przenosi pojęcie idealnego samochodu kompaktowego w zupełnie nowy wymiar. Stylistyka Liquid Flow odzwierciedla energiczny przepływ wody, nadając sylwetce pojazdu rasowy, elegancki i bardzo dynamiczny wygląd. Samochód zbudowano na płycie nowej generacji i wyposażono w silnik BOOSTERJET – nową turbodoładowaną jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem. Wzbogacając swoją ofertę o model seryjny oparty na tym pojeździe koncepcyjnymi, Suzuki odda w ręce klientów doskonały produkt z segmentu małych samochodów. Wersja produkcyjna, która dostępna będzie również z hybrydowym układem napędowym SHVS, ma zadebiutować w Europie na początku 2016 roku.

 

Koncepcja

Inspiracją dla stworzenia iK-2 była koncepcja Harmonised Force (harmonia mocy). Pojazd ma wszystkie zalety auta kompaktowego, dysponuje znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz imponuje atrakcyjną stylistyką nadwozia. Dzięki płycie podłogowej nowej generacji i silnikowi BOOSTERJET samochód oferuje świetne osiągi oraz ponadprzeciętną dynamikę jazdy i wydajność paliwową. Płynne linie nadwozia tworzą elegancką, dynamiczną sylwetkę nadwozia. iK-2 stanowi udane połączenie pozornie wykluczających się cech auta kompaktowego. Ma atrakcyjną stylistykę, jest niezwykle funkcjonalny i komfortowy, a do tego łatwy w prowadzeniu, dynamiczny i oszczędny.

Stylistyka

Stylistyka Liquid Flow, która czerpie inspirację ze swobodnego przepływu wody, opiera się na trzech kluczowych pojęciach: „harmonia”, „elegancja” i „przypływ energii”. Zamiast prostych i powszechnie stosowanych linii, nadwozie iK-2 wyróżnia się sportowymi krągłościami, które tworzą elegancką, harmonijną sylwetkę.

  • Wyraziste linie przetłoczeń pociągnięte na całej długości nadwozia.
  • Chromowane elementy dekoracyjne przedniego grilla i reflektorów płynie przechodzą w linie przetłoczenia po bokach nadwozia.
  • Elegancka, sportowa sylwetka – kabina z wąskimi oknami osadzona w szerokim, nisko zawieszonym nadwoziu.
  • Odważna, awangardowa stylistyka przedniej części nadwozia z szerokim zderzakiem, masywnym grillem i wyrazistymi reflektorami diodowymi.
  • Muskularne błotniki skutecznie ograniczające opór powietrza oraz ukryte pod nimi, masywne, wyraziste koła.
  • Opadająca tylna szyba, która ułatwia opływ powietrza wokół pojazdu.
  • Ekskluzywny lakier Lightning Silver uwypukla wszystkie linie i przetłoczenia karoserii, podkreślając jej elegancką i dynamiczną stylistykę.

Nowe, bardziej przyjazne środowisku technologie

  • Płyta podłogowa nowej generacji

Nowa platforma Suzuki pozwala na redukcję masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności nadwozia. Pojazd posiada przeprojektowaną konstrukcję podwozia, która została wzbogacona o zmodyfikowane podzespoły. Wprowadzone zmiany mają pozytywny wpływ na wydajność paliwową, ogólny poziom bezpieczeństwa oraz charakterystykę prowadzenia. Przyczyniają się również do obniżenia poziomu drgań i hałasu w kabinie. Co więcej, Suzuki planuje unifikację dostępnych platform, poprzez zmniejszenie ich liczby z czterech do trzech, oraz wprowadzenie bardziej funkcjonalnego systemu modułowego montażu komponentów. Dzięki temu budowa nowych modeli przebiegała będzie jeszcze sprawniej, a ich dostosowanie do zmieniających się wymogów rynkowych będzie prostsze.

  • Nowy turbodoładowany silnik 1.0L BOOSTERJET z układem bezpośredniego wtrysku paliwa

Nowy turbodoładowany silnik 1.0L BOOSTERJET z układem bezpośredniego wtrysku pozwala oszczędzić paliwo i gwarantuje dużą frajdę z jazdy. Oszczędność paliwa udało się wypracować dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej, a dobre osiągi utrzymano dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Specyfiką tego układu napędowego jest jednak nie tylko niskie zużycie paliwa i znakomite osiągi. Zastosowano tu również zmodyfikowany rozkład komponentów pod maską oraz wprowadzono szereg rozwiązań, dzięki którym samochód może spełniać rygorystyczne wymagania w zakresie wymiarów i masy, jakie stawia się dzisiaj modelom kompaktowym.

Dane techniczne

・  Długość całkowita:                      4 023 mm

・  Szerokość całkowita:                   1 920 mm

・  Wysokość całkowita:                   1 450 mm

・  Rozstaw osi:                                 2 520 mm

・  Opony:                                          225/45 R18

・  Silnik:                                            1.0L BOOSTERJET

・  Płyta podłogowa:                        nowej generacji

Copyright © 2013. Klub Suzuki Polska  Rights Reserved.