^Wróć na górę strony

  • Klub Suzuki - Styl życia

    Jesteśmy grupą pasjonatów, przyjaciół, którzy pragną sobie pomagać i wspólnie się bawić. Razem budowaliśmy i cały czas rozbudowujemy forum internetowe, organizujemy wspólne imprezy, gdzie możemy się poznać układać plany na przyszłość.

  • Samochody terenowe

    Interesuje Cię jazda w terenie?? W naszym Klubie zrealizujesz swoje pasję związane z jazdą w trudnych warunkach. .

  • Samochody miejskie

    Kochasz próby sprawnościowe, dyskusje o tuningu czy innych kwestiach związanych z motoryzacją?? Zapraszamy do nas.

Forum Klubu Suzuki

Nasz Facebook

Partner Tytularny

Sponsorzy

Nasz Sklepik

  

Stronę przegląda

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.

Wkrótce do europejskich salonów trafi nowa generacja Suzuki Swift.  Na targach w Genewie można było przyjrzeć się z bliska jak teraz będzie wyglądał ten cieszący się uznaniem model Suzuki. Wystarczy  pierwsze spojrzenie aby nie mieć wątpliwości  że to jest nowy model, a nie żaden facelifting kilku detali.  Pomimo tego nie ma  wątpliwości że to jest dalej Suzuki Swift.  Podobna sylwetka i wymiary też bez większych zmian. Zbudowany na nowej platformie  „HEARTECT”,  nowy Swift jest o 10 mm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 20 mm. Pozwala to na więcej swobody w zagospodarowywaniu wnętrza. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik. Auto jest też o 15 mm niższe i o 40 mm szersze, co przyczyniło się do obniżenia jego środka ciężkości.

 

Kompleksowa przebudowa architektury podwozia i jego komponentów skutkowała wykorzystaniem ramy o wysokiej sztywności, która zwiększa bezpieczeństwo podczas kolizji, a jej jednolita, płynna i wyprofilowana forma pozwala na uzyskanie lepszych parametrów rozproszenia energii. Mimo wzmocnienia konstrukcji udało się obniżyć jej masę do wartości 840 kg, czyli o 120 kg. mniejszej niż w przypadku obecnej generacji modelu. To ma bezpośredni wpływ na poziom zużycia paliwa i podstawowe parametry pojazdu, takie jak prowadzenie, skręcanie i hamowanie.

Nowego Swifta będzie można nabyć z silnikiem 1.0 BOOSTERJET lub 1.2 DUALJET

1.0 BOOSTERJET turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik 1.0 BOOSTERJET to benzynowa jednostka zapewniająca wysokie osiągi i skromny apetyt na paliwo. Mała pojemność i bezpośredni wtrysk paliwa odpowiadają za ekonomiczność eksploatacji. Natomiast dzięki turbodoładowaniu wartość momentu obrotowego generowanego z zaledwie 1 l. pojemności jest porównywalna z tą, jaką osiągają silniki o pojemności 1.7 – 1.8 l. Mimo uzyskiwanych parametrów mocy współczynnik NVH (noise, vibration, harshness – hałas, wibracje, kultura pracy), dzięki uzyskanej wysokiej sztywności konstrukcji, zminimalizowaniu niechcianych dźwięków i drgań trzycylindrowej jednostki, jest bardzo korzystny. Silnik spisuje się doskonale w każdych warunkach od jazdy miejskiej po autostradową.

1.2 DUALJET. Nowy Swift oferowany jest także z benzynową jednostką 1.2 DUALJET – o wyższym stopniu sprężania i wyposażonej w zawór EGR (ang.: exhaust gas recirculation) oraz podwójny wtrysk. Dzięki tym rozwiązaniom udało się osiągnąć 5 proc. poprawę pod względem oszczędności spalania w porównaniu do silnika 1.2 DUALJET oferowanego w dotychczasowej generacji modelu.

Samochód może być wyposażony w 5-biegową skrzynię manualną, 6-biegową skrzynię automatyczną lub bezstopniową przekładnie CVT.

 W nowym modelu inżynierowie Suzuki po raz pierwszy zastosowali zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń. Swift może być wyposażony w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.

Copyright © 2013. Klub Suzuki Polska  Rights Reserved.